Hoe bepaal je wanneer het genoeg is? Ik zeg altijd tegen mezelf dat ik stop als ik "een kleine voorsprong" heb, maar dan ga ik door en verlies ik mijn voorsprong. Ik ben benieuwd of iemand een betrouwbare persoonlijke vuistregel heeft.
Hoe bepaal je wanneer het genoeg is? Ik zeg altijd tegen mezelf dat ik stop als ik "een kleine voorsprong" heb, maar dan ga ik door en verlies ik mijn voorsprong. Ik ben benieuwd of iemand een betrouwbare persoonlijke vuistregel heeft.
Ik hanteer een simpele regel: als ik mijn storting verdubbel, laat ik het direct uitbetalen, zonder discussie. Bij het spelen op https://dragobet.org/ zorgt deze denkwijze ervoor dat mijn sessies plezierig en gecontroleerd verlopen. Ik verdeel mijn sessies in blokken van 20 minuten en evalueer na elk blok hoe ik me voel. Als ik merk dat ik gedachteloos aan het klikken ben of iets achterna jaag, is dat het moment om te stoppen. Emotionele beslissingen zijn de snelste manier om een goede reeks te verpesten. Vroegtijdig stoppen vergt discipline, maar het beschermt je saldo op de lange termijn. Zie het als het beschermen van je winsten in plaats van het beperken van je plezier.
Ik heb hetzelfde probleem met persoonlijke projecten: ik neem me voor om na een kleine mijlpaal te stoppen, maar dan ga ik te ver en raak ik uiteindelijk uitgeput of gefrustreerd. Leren wanneer ik een stapje terug moet doen, heeft me geholpen om van mijn hobby's te blijven genieten in plaats van ze uit te putten.