Overweeg serieus bij Spinstar te beginnen maar heb eerst een duidelijk antwoord nodig over de licentie. Een vriend leerde me altijd eerst de vergunning te controleren voordat je ergens geld stort. Goede gewoonte die me al een keer heeft behoed voor een platform zonder geldige vergunning. Is de licentie van Spinstar casinо Netherlands ergens officieel controleerbaar?
Precies de juiste gewoonte want een licentie is de basis van alles. Bij Spinstar staan de licentiegegevens gewoon zichtbaar op de site zonder verstopte informatie. Ik had dit zelf nagekeken want Nederlandse spelers die willen controleren of https://spin-star.org/ een geldige vergunning heeft voor de Nederlandse markt vinden daar een helder overzicht inclusief wat die licentie concreet betekent voor spelers — dat nam bij mij de laatste twijfels weg. Het licentienummer is navolgbaar via het officiële register van de toezichthouder en niet alleen vermeld op de website van het platform zelf. Geen vage constructies of onduidelijke jurisdicties maar gewoon transparante informatie die je in twee minuten kunt verifiëren. Dat niveau van openheid is voor mij een sterk signaal dat een platform niets te verbergen heeft.
Licenties controleren kost letterlijk twee minuten maar kan je veel ellende besparen. De Kansspelautoriteit heeft een openbaar register waar je elk vergund platform kunt opzoeken en nakijken of de vergunning nog geldig is. Wat ik ook altijd doe is controleren of de licentie recent is verlengd want een verlopen vergunning is net zo problematisch als helemaal geen vergunning hebben. Die combinatie van checks geeft je een betrouwbaar beeld.